script type="text/javascript"> Width =1000; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =2000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =25; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

~ hemma från åhus ~

hemma från åhus igen !
igår titta vi en filmen barnhemmet , har redan sett den innan men vi körde på de igen.
fast det var inte mycket vi såg av filmen.. haha. vi satt och höll för våra ögon men mobilerna.
efter det tittade vi någon kommedi men kommer inte ihåg vad den hette, men den var sjukt kul.
sen somnade tilda, så där låg jag alldeles ensam och trodde att barnen på barnhemmet skulle komma och hälsa på mig, men jag somnade till slut.
nu ska jag inte göra något speciellt, bara ta de lungt och duscha snart oxå.
det är ju riktigt fint väder ute så kanske tar mig ut en runda fast det är ganska kallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0